|
|
powered by: GBC |
Autogaz SEQUENT SDI
System SEQUENT DIRECT INJECTION (SDI i SDI-2) jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej, przeznaczonym do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny z grupy Volkswagena najnowsze silniki TSI. Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu SEQUENT, zachowując główne jego cechy:
System SDI został opracowany dla danego typu silnika i ma zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny do silników 4- i 6-cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 200 kW (272 KM). Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca SDI, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włą czania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Programowanie systemu SDI polega na wgraniu gotowej mapy opracowanej dla danego modelu silnika. W systemie tym zastosowano:
SDI steruje wszystkimi fazami funkcjonowania silnika, począwszy od wolnych obrotów a skończywszy na pracy silnika w skrajnych warunkach, zapewniając maksymalny poziom kompatybilności dla każdego rodzaju paliwa. System ten charakteryzuje się dużą niezawodnością i prostotą obsługi, gdyż przełączenie z benzyny na gaz następuje automatycznie pod wpływem odpowiedniej temperatury silnika - bez interwencji użytkownika pojazdu. Sequent Direct Injection spełnia najbadziej rygorystyczne normy emisji spalin, przez co jest przyjazny dla środowiska. NORMY: System spełnia normy emicji spalin EURO 4. RODZAJE: Do samochodów 4- i 6-cylindrowych. SKŁAD SYSTEMU: W skład zestawu kit SEQUENT SDI wchodzą:
FUNKCJE: Przechodzenie na gaz pod wpływem temperatury gazu, wszystkie funkcje systemu są określone przez oryginalną centralę benzynową. ZALETY:
Opis ze strony gazeo.pl Specyfika konstrukcji silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, w których wtryskiwacze są umieszczone w komorach spalania, powoduje, że silnik w pewnych sytuacjach nie może być zasilany wyłącznie z wykorzystaniem LPG.
Gazowy układ zasilania - BRC Sequent Direct Injection fot. gazeo.plGazowy układ zasilania silnika 1,4 TSI. Widoczny reduktor-parownik, filtr fazy gazowej, listwa wtryskiwaczy i sterownik
Prezentowany Seat Leon 1,4 TSI został wyposażony w instalację gazową BRC Sequent Direct Injection (SDI), która realizując taką właśnie strategię działania umożliwia zasilanie silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. System współpracuje z jednostkami 4- i 6-cylindrowymi, zarówno wolnossącymi, jak i doładowanymi, o maksymalnej mocy do 200 kW (reduktor-parownik Genius Max). Z mniejszym reduktorem Genius MB (taki zastosowano w pojeździe testowym) maksymalna moc zasilanego silnika wynosi 160 kW. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z Budżetu Państwa "Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego" |