|
|
powered by: GBC |
Blokada skrzyni biegówBoisz się o swój samochód!? Dobra rada - autoblokada!
Zobacz jak wygląda blokada w Twoim samochodzie:
Blokada skrzyni biegów - BolcowaFirma oferuje dwie grupy zabezpieczeń. Pierwsze z nich to tradycyjna blokada bolcowa, prekursor mechanicznych zabezpieczeń drążka zmiany biegów montowanych wewnątrz konsoli pojazdu. Od 1991 roku blokada ta skutecznie podbija rynek w Polsce i na świecie. "Niedźwiadek" wciąż jest modyfikowany i ulepszany, konsekwentnie dorównując kroku nowym rozwiązaniom technologicznym stosowanym przez producentów samochodowych. Blokada jest adaptowana do każdego nowego pojazdu pojawiającego się na rynku. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 1400 blokad bolcowych, z czego większość to blokady ramkowe, których montaż odbywa się na istniejące śruby i otwory technologiczne pojazdu, co do minimum ogranicza ingerencję w fabryczną konstrukcję samochodu. "Niedźwiadek" skutecznie zabezpiecza samochody zarówno z linkowym jak i rurowym układem dźwigni zmiany biegów. Blokady skrzyni biegów - typu R
Kolejną grupą zabezpieczeń są nowoczesne i estetyczne blokady ryglowe. Element blokujący został wyposażony w zamek, i stał się jedną częścią z blokadą, co do minimum ograniczyło ilość ruchów niezbędnych do zabezpieczenia samochodu. Blokowanie odbywa się przez ręczne okręcenie i wciśnięcie zamka, bądź też przez samo pokręcenie zamka. Taka konstrukcja sprawia, że nasza blokada jest wygodna w obsłudze i bardzo ergonomiczna. Odbezpieczenie natomiast wymaga tylko przekręcenia kluczyka w zamku. Grupa tych blokad jest podzielona na cztery odrębne rodzaje. W zależności od budowy mechanizmu drążka zmiany biegów stosujemy różne konstrukcje zabezpieczające. W skład tej grupy wchodzą blokady typu "W", "R", "Z", oraz "K". Blokada biegów - typu W
Blokada "W" to konstrukcja ramkowa z zamkiem okręcanym i wciskanym. Taka konstrukcja zamka zabezpiecza go przed niepożądanym zablokowaniem podczas jazdy. Blokada typu "R" to zabezpieczenie o konstrukcji rurowej. W tego typu zabezpieczeniach zastosowanie znajduje opisany wyżej zamek okręcano-wciskowy. Literka "Z" oznacza blokadę zasuwową, czyli konstrukcję w której drążek jest blokowany przez specjalny rygiel. Blokada o symbolu "K" to blokada z zamkiem okręcanym, umieszczonym na konstrukcji rurowej. Jest to ewolucja blokady typu "R". Ciekawą adaptacją blokady bolcowej jest blokada drążka kierowniczego. Wykorzystuje ona wszystkie walory tradycyjnej blokady bolcowej, takie jak trwałoość, niezawodność i skuteczność blokowania, a jednocześnie może być montowana w samochodach dostawczych z odsłoniętym drążkiem kierowniczym, w których nie ma możliwości zamontowania tradycyjnej blokady. Ten typ zabezpieczenia cieszy się bardzo dużym powodzeniem na rynkach Federacji Rosyjskiej. Tylko blokada Niedźwiedź-Lock zapewnia spokojny sen Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z Budżetu Państwa "Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego" |